1 Haziran 2009 Pazartesi

Beni ararsanız Swann'lardayım.


"Hatırlasana" dedi telefonun diğer ucundaki dert ortağım. "Bundan 10 yıl önce İstanbul'da tek başına bir yaşam sürerken evde nasıl vakit geçirirdin?" görünüşte kolay bir soru dimi? Ama benim için değil. Oysa o dönem yanlız yaşam düşkünü bir pejmürdeydim. Evime gelen bir arkadaşımın birkaç gün sonra kendi yaşamına dönmesini ve yanlızlığımı geri vermesini ister ama sonra böyle düşündüğüm için vicdan yapıp kendimi ayıplardım. Şimdi eve girdiğim zaman özellikle de hava kararmışsa, içeri girer girmez boğazıma bir yumru oturuyor. Sonra silkeliyorum kendimi. Delirdin mi? Sen yanlızlığı severdin. Evet severdim de Oğuz ile tanışmadan önce. Şimdi kalkıp yapış yapış bir şekilde Oğuz'a olan sevgimden bahsetmeyeceğim. Oğuz bu kadar derinlerime işlememiş olsaydı onunla evlenmezdim sonuçta. Ama bu duruma da içten içe kızıyorum. Böyle yapışık ikiz gibi dolaşan çiftleri gördüğümde burun kıvıran ben, bu süreçle başbaşa kaldıktan sonra sormadan edemiyorum. "yoksa o yapışık çiftlere mi benzemişim?"


Telefonun diğer ucundaki dert ortağım devam ediyor. "Bu dönem senin kişisel gelişimin için çok önemli. Bir fırsat. Değerlendir bunu. Eskisine göre daha güçlü olacaksın bak gör. Oğuz olmaksızın yapabileceğin çok şey var ve sen tek başına evde mutlu şekilde zaman geçirebilirsin, daha önce geçiriyordun."


Eh evet ama yanlız yaşam, çalmadığım bir kapı uzun zamandır, gel de bunu alışkanlık yumağıma anlat. Sürgünlüğü günün birinde bitip yanıma dönecek bir sevgilim var. Bu süreç keyifle geçirilebilinir evet. Ortak haklı. Soluğu kitaplığın önünde alıyorum.


Tam dokuz yıl olmuş. Okumayalı. Daha doğrusu, okuyup bitirip kitaplığa kaldıralı. Şimdi yeniden okuyasım var. "Proust beni çağırıyor" gibi afilli cümleler kurmanın anlamı yok. Hem durduk yerde Proust beni niye çağırsın? Okunması zor, anlaşılması zor bu sübyancı yazara harcadığım vakit kimilerine göre kayıp zaman olarak geliyor, Kayıp Zamanın İzinde serisini okuyorum ne de olsa, haklı olabilirler ama kimin umurunda. Şimdi yeniden 9 yıl sonra Swann'ların tarafı'na geçiyorum. Sizden de selam söylerim.


Hiç yorum yok: