15 Mayıs 2010 Cumartesi

Çiçeklerin merkezine seyahat


Hani yazılarımda hep bahsi geçer, işte Türkan Teyze'nin bahçesi. Fotoğrafı bu sabah çektim. Geçen yıla ait fotoğrafı için buraya tık tık. Geçen akşam iş çıkışı eve gidiyordum ki bisikletten inmiş ve bahçeye girmiş bulundum, sonra müşteriler birden o kadar bastırdı ki, Türkan Teyze yetişemedi. "Çıkar bakiiim çantanı sırtından, fiyatları biliyorsun, takılırsan sor" dedi. Müşterilerle ilgilendim, çiçekleri poşetlere koydum, saksıyla satın alınanları arabanın bagajına taşıdım, satış yaparken paraları önce cebime topladım, sonra Türkan Teyze'ye verdim, tamıtamına 98 TL.


İşte Türkan Teyze. Dünya tatlısı bir insan, çiçeklerin annesi. Sağa sola laf atar, sırf laf olsun diye kahve falı bakar gibi yapar, müşterilerle konuşur, ama onları müşteri yerine koymadan konuşur, bir müşterinin daha önce geldiğinde hangi çiçekleri aldığını unutmayacak kadar iyi bir hafızaya sahiptir, durmadan çalışır, bu bahçeye sabah erkenden gelir, akşam kaçta çıktığı belli değildir, ona özenirim kimi zaman, o yaşa gelip bu kadar yaşam dolu ve bu kadar keyifli olabilmeyi isterim... Sızlanmadan, sağa sola sataşmadan, saksıdaki kırmızı bir petunya gibi, cıvıl, cıvıl...

6 yorum:

Paris dedi ki...

Muhtesem gözüküyor..

Leylak Dalı dedi ki...

Evinin yakınında bir çiçek serası ve onu şeker bir sahibesi olması ne güzel. Hayatı güzelleştiren ayrıntılardan biri işte, bakması bile yeter.
İyi hafta sonları Kedicim:))

çello çalan kedi dedi ki...

Paris:) teşekkür ederiiim.

Leylakçım sanırım bu ayrıntılar olmasaydı yaşam çok çekilmez olurdu. Mesela seni, masanda bahçeden toplanmış leylakların, kahve fincanın ve kitabın olmaksızın düşünemiyorum, işte bu da senin ayrıntın, seni sen yapan...
sevgiler

losstime dedi ki...

o güzel kokuları tahmin edebiliyorum...

gri kent sakini dedi ki...

Başlık güzel ,fotoğraf güzel ,Türkan Teyze güzel :) ,satışlar güzel :) daha ne diyeyim güzel kentin güzel yansımaları işte ...

çello çalan kedi dedi ki...

Losttime; buradan bakınca çok cezbedici görünüyor ve şahane duru bir havası var emin olabilirsin.

Gks; birazdan sana bir sürprizim var :)) bugün işgüç yüzünden fırsat bulamadım yayınlamaya bak bak sen fotolara:) neler kaçırdığına yan sonra:)