19 Haziran 2011 Pazar

Metin'den kalanlar...

Tanıdığım nadide insanlardan biriydi Metin, Atlas Pasajı'ndaki dükkanına bir arkadaşımla gitmiştik, çay söylemişti, oturup söyleşmiştik alçak taburelerde, daha doğrusu onlar söyleşmiş ben dinlemiştim. Arkadaşım dergi işleri ve fanzinlerle meşguldü o dönem, o günlerde değil de, sonra sonra edebiyat dünyasında yıldızı parladı, Metin yeraltına köprüydü belki onun için, daha sonraları beni o dükkana götüren arkadaşımdan bağımsız da gittim ziyaretine, belli dönemlerde ayaklarımın yönü Metin'den geçti. Enteresan adamdı Metin, evindeki sayısını bilmediği kedilerinden bahsederdi sonra susardı, birlikte susardık diyelim şuna, suskunluğumuzu dükkana gelen bir müşteri bozardı kimi zaman, o misafiriyle ilgilenirken ben kitabımı açar okumaya başlar, misafirlerin gittiğinin farkına varmazdım, Metin okumamı bölmez, ben gelmeden önünde yarım kalan her neyse ona döner, bana ilişmezdi, sonra bir çay söylerdi tam zamanında, çayımızı içerken kitabıma ara verir Metin'e yönelirdim.  Nasılsın demezdik hiç, nasıl olduğunu bilmeden anlardık nasılız... Karikatüristti Metin. Sinema severdi sevmesine de "fantastik türk sinemasına" ayırırdı tüm ilgisini, sonra çöplük sineması denen filmlere adardı kendini, animeye aşıktı, ayrıca dışlanmış ne varsa onlar hep Metin'indi, zehir zemberek bir hafızaya sahipti, kendinden bahsetmezdi, başarı denen sistem formülüne inanmazdı, kiri, kirliyi, ezileni, uğursuzu, şuursuzu, körleri, aksayanları, çingeneleri sahiplenirdi. Aksaktı Metin. Takım elbiseli biri dışarıdan baksa onun için belki aynen böyle söylerdi. Metin aldırmazdı. Aldırdığı şeyler vardı da, böyle fani şeyler değildi. Sabahladığımız akşamlardan birinde, ben ertesi günkü sınavım için çalışırken, aşağıdakilerini ders notlarımın arkasına yazı yazar gibi, kolaycacık çizivermişti. 2007 yılında beyin kanaması geçirip bu dünyayı bırakıp gittiğinde henüz 42 yaşındaydı.



Not: Günün birinde arkadaşları, sevenleri tarafından Metin Demirhan üzerine bir görsel ya da yazılı  çalışma yapılırsa elimdeki orijinal çizimleri kendilerine seve seve vermeye hazırım. 

3 yorum:

Sezen dedi ki...

:)

Berceste dedi ki...

Cizimlerinde bile fedakar gorunuyor, ruhu sad olsun...

çello çalan kedi dedi ki...

berceste olsun, inşalla, teşekkür ederim.